1. czy to pierwsza zima tym samochodem?
2. Jeździłeś wcześniej dieslem? jakim?
3. jaką masz pojemność układu chłodzenia?
4. Jaką masz temperaturę w czasie dłuższej jazdy - płynu/oleju?
BTW ten spadek temperatury oleju jest ciekawy, ale z termostatem to ma niewiele wspólnego - spadek jest nagły i nie połączony ze spadek temp. płynu
Trochę mi to zajeło, ale zrobiłem mały research w temacie, żeby móc lepiej wszystko przeanalizować. Ale najpierw odpowiem na kolegi pytania:
1 Tak to pierwsza zima, więc faktycznie nie mam porównania
2 Niektórzy uważają że Maluch to nie samochód, ale napewno to nie Diesel
3 Nie wiem niestety gdzie to sprawdzić :?
4 Przygotowałem kolejny wykres z VCDS'a 8)
Udało mi się dowiedzieć z ETK'i, że w silnikach BKD(w innych może też) są dwa czujniki cieczy chłodzącej. Pierwszy G62 na wyjściu z silnika, czyli gdzieś po prawej stronie patrząc od przodu samochodu, a drugi G83 na wyjściu z chłodnicy tuż przed termostatem.
Problem w tym, że nigdzie w VCDS'ie nie znalazłem tego G83, ale udało mi się znaleść w grupie 062 bloku Engine: Coolant Temperat. Engine Output, Coolant Temperat. Cooler Output. Co moim zdaniem może odpowiadać właśnie G62 i G83. Być może koledzy doradzający wcześniej zczytanie temp. z bloku Instruments grupy 003, więdzą że to jest właśnie G83?
Z wykresu wynika, że termostat działa. Temp. na wyjścia z chłodnicy G83 (wykres pomarańczowy) lekko wzrasta, pewnie dlatego, że czujnik jest blisko silnia. Następnie prawdopodobnie termostat otwiera się przy temp. oleju 70 i 85 cieczy na wyjściu z silnika G62. Co powoduje, że zimna ciecz z chłodnicy ochładza na któtki czas czujnik przez co widzimy na wykresie spadek, a potem szybko wzrasta i stabilizuje się. Jedynie co mnie zastanawia to ten skok w dół o 20 stopni temp. oleju na początku. Być może czujnik działa nie dokońca poprawnie? Też tak macie, że temp. oleju jest niższa od temp. cieczy na wyjściu G62?
czyli masz wszystko w porządku i nie ruszać, aby nie popsuć. objętość układu chłodzenia znajdziesz w instrukcji obsługi a temp oleju na początku jest niższa, jak się jedzie autostradą to jest wyższa, jak powoli to niższa, itd... oczywiście od temp. płynu chłodzącego
Panowie termostat wymieniony i........ dalej nic. Wciąż długo do chodzi do odpowiedniej temperatury. Dzisiaj zrobiłem test. Odcinek 20 km jazda zróżnicowana i nie do końca wskazówka od temp staneła na baczność. Chociaż widze że pare osób ma podobnie i o dziwo wychodzi na to że wszystko jest ok. Czyli reasumując nowe silniki diesla mają gorszą sprawność nagrzewania się ? Potrzebują wiecej czasu na to ?
[ Dodano: Pon 29 Gru, 14 18:44 ]
Mały test dzisiaj zrobiłem. Temperatura zewn -5 stopni jazda po miesiecie i troche po za miastem. Po 8 kilometrach wskazówka na baczność. Powód ? Nie włączyłem ogrzewania. Po włączeniu ogrzewania wskazówka spadłą o dwie kreski i nie chciałą się podnieść przez 10 kilometrów. Postaram się zrobić następnym razem wykres ale z tego co dzisiaj zauważyłem że tak musi niestety już być. Ze silnik dłużej sie nagrzewa przy właczonym ogrzeewaniu.
[ Dodano: Pon 29 Gru, 14 18:44 ]
Mały test dzisiaj zrobiłem. Temperatura zewn -5 stopni jazda po miesiecie i troche po za miastem. Po 8 kilometrach wskazówka na baczność. Powód ? Nie włączyłem ogrzewania. Po włączeniu ogrzewania wskazówka spadłą o dwie kreski i nie chciałą się podnieść przez 10 kilometrów. Postaram się zrobić następnym razem wykres ale z tego co dzisiaj zauważyłem że tak musi niestety już być. Ze silnik dłużej sie nagrzewa przy właczonym ogrzeewaniu.
Wczoraj przy -3,5 stopnia na zewnątrz i ogrzewaniu włączonym na 16 stopni po przejechaniu 8,5 km z średnią predkością 31 km/h (miasto), wskazówka była dopiero na 70 stopniach. Wniosek taki, że to norma.
U mnie wyglądało to dzisiaj tak: na zewnątrz -9, włączone ogrzewanie na 21*C, dmuchawa na najwolniejszym biegu, jazda w mieście; wskazówka temperatury płynu osiągnęła 90*C po około 10 km. Po 16 km jazdy temperatura oleju na DOT była 78*C.
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
U mnie podobnie ale...
temperatura była ustawiona na najmniejszą skalę i też po około 10 km zaskoczyło na 90 ale przy jeździe 80-90 mk/h.
Termostat był rok temu wymieniany gdyż wtedy miałem takie samy objawy i po jego wymianie żadnej poprawy nie widziałem :cry:
Czy to faktycznie normalne :?:
Pozdrawiam.
Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
U mnie podobnie ale...
temperatura była ustawiona na najmniejszą skalę i też po około 10 km zaskoczyło na 90 ale przy jeździe 80-90 mk/h.
Termostat był rok temu wymieniany gdyż wtedy miałem takie samy objawy i po jego wymianie żadnej poprawy nie widziałem :cry:
Czy to faktycznie normalne :?:
Pozdrawiam.
Muszę logi zrobić. A co do termostatu to był wymieniony przed świętami na nowy oryginalny od skody.
cześć.
Panowie no i mnie przyszło męczyć się z termostatem w moim exeo.
Zaczęła szaleć temperatura, auto normalnie nagrzewa się do 90st. Potem np. ja stanę na światłach spada do 75-80. Potem ruszam ze świateł zaś trzyma 90st do momentu postoju. Termostat wymieniony bo był walnięty. I tu ciekawa sprawa dzieje się nadal to samo lecz tylko przy włączonej klimie. Jakby wentylator był ciągle załączony na 2 bieg- auto nie wywala żadnych błędów. Jak tylko dam klimę na eco to problem ustaje.
Ktoś ma jakieś pomysły?
Rok temu, w zimie, nagrzanie silnika BXE w mieście było bardzo trudnym zadaniem.
Wczoraj w trasie pokonałem 200km(temperatura na zewnątrz 1-3 st C).
Na początku ekspresówka czyli jazda z prędkością 120-140km/h -temp 90 na zegarach
Pod koniec trasy (ostatnie 50km) jazda spokojna 80-100 km/h. I pierwszy raz w trasie wskazówka temperatur, na zegarach, oderwała się od 90st i wahała się miedzy 80, a 90.
Termostat?
Dzisiaj odpaliłem VCDS, nagrzałem silnik ile dało rady. Przejechałem dynamicznie 20km.
Na zegarach 90st, a na w grupie 003 i 007 było ~77st i nie było szans żeby było więcej. Temp na zewnątrz 8 st C.
Już można winą obarczyć winą termostat czy jeszcze wykonać testy o których pisaliście wcześniej.
Jeżeli masz problemy w temp. 1-3 z utrzymaniem temp to rzeczywiście jest coś nie tak.
Mając BXE to problem z dogrzaniem silnika miałem kiedy było -20 do -30 stopni na pierwszych dziesiatkach kilometrów.
Przy sprawnym termostacie (ORI), odpowietrzonym układzie i obecnych temperaturach nie ma bata żeby autko nie nagrzało się po 8-10km do max temperatury przy jeździe miejskiej. Oczywiście mówię tu o silniku na PD.
Sprawdź czy się nie włącza przez przypadek wentylator na chłodnicy.
Być może któryś z czujników jest walnięty i pokazuje za dużo co powoduje załączenie się wentylatora. Mój kumpel w audi tak miał.
U mnie takie same objawy. Wymiana termostatu pomogła.
Kupiłem polecany z zamieników termostat Wahler, w ASO akurat nie mieli na miejscu (a pewnie różnica niewielka).
Komentarz